Veelgestelde vragen

Bij ons staat veiligheid hoog in het vaandel. Daarom behandelen wij je gegevens strikt vertrouwelijk. Met onderstaande richtlijnen kun je ons helpen om je persoonlijke gegevens zo goed mogelijk te beveiligen.

• Geef nooit je accountgegevens zoals je inlognaam en wachtwoord aan anderen.
• Kies zorgvuldig een origineel en sterk wachtwoord.
• Controleer of het webadres correct wordt weergegeven. Dit doe je door te kijken of er een groen slotje in de adresbalk aanwezig is en te kijken of het webadres begint met https://www.senae.nl/
• Pas op voor internetfraude door spam en valse e-mails.

BESTELLEN

Wij, onze partners en onze bezorgers doen er alles aan om de beloofde levertijd waar te maken. Onze leverbelofte is: op werkdagen (maandag tot en met vrijdag) voor 16:00 uur besteld, dezelfde dag verzonden. Mocht het onverhoopt niet lukken, brengen we je daarvan op de hoogte. Houd je Track&Trace in de gaten voor de meest actuele informatie.

* Voor bestellingen van salon meubilair en producten met de status “Nabestellen” gelden andere levertijden en leveringswijze. 

Wij begrijpen dat een snelle levertijd belangrijk voor jou is. Je bestelling heb je in de meeste gevallen de volgende dag in huis, voor leveringen in België kan het een enkele keer 2 werkdagen duren. Artikelen die onverhoopt niet op voorraad zijn worden niet nagestuurd (met uitzondering van bestellingen voor meubilair en andere artikelen die met een eigen levertijd staan aangegeven). Wij nemen contact met jou op mocht dit het geval zijn. Je hebt dan de mogelijkheid om je bestelling aan te passen of te annuleren.

Standaardbezorging: gratis verzending vanaf € 100 exclusief BTW (€ 121 inclusief BTW). Voor bestellingen onder de € 100 exclusief BTW zijn de verzendkosten € 4,95 per bestelling.

Voor onze zakelijke relaties geldt een minimum vanaf € 50 exclusief BTW (€ 60,50 inclusief BTW). Voor zakelijke bestellingen onder de €50 exclusief BTW zijn de verzendkosten € 4,95 per bestelling.

Staat je bestelling in je account? Dan is het gelukt. Wellicht is de bevestigingsmail in je “ongewenste mail” map terecht gekomen.

Als je meer dan 30 minuten geleden besteld hebt en je hebt geen bevestiging ontvangen en er staat ook niets in je account, neem dan contact op met de klantenservice. En maak je geen zorgen: als er geld is afgeschreven, dan betalen we je automatisch terug.

In principe niet. Als je bestelling nog niet verzonden is, kun je wel een bijbestelling plaatsen of de gehele bestelling annuleren. Neem daarvoor direct contact op met de klantenservice.

Dat je bestelling mislukt is, kan meerdere oorzaken hebben. Hoe snel het geld op je rekening staat, hangt af van de reden van je mislukte bestelling en van je betaalmethode:

Bij een technische storing

  • iDEAL en Bancontact: binnen 5 werkdagen
  • Creditcard: binnen 10 werkdagen

Bij Senae Supply bestel je in 4 eenvoudige stappen:

  1. Log in of maak een account aan
  2. Plaats een artikel in je winkelmand en ga naar bestellen.
  3. Controleer alle gegevens van je bestelling. Denk aan het factuuradres, leveradres, bezorgdatum en extra services.
  4. Rond af door te betalen. Dat kan met iDEAL, Bancontact, PayconiQ, creditcard of, indien aangeboden, via achteraf betalen.

Tips:

  • Als je nog geen account hebt dan dien je deze dus eerst aan te maken. Onze medewerkers kunnen telefonisch geen online bestelling voor je plaatsen maar kunnen wel een directe bestelling aannemen.
  • Als je een probleem hebt tijdens het bestellen, verwijder dan je cookies en probeer het opnieuw. 

BEZORGEN

Wij doen er alles aan om onze beloofde levertijd waar te maken. Dat wil zeggen, heb jij op werkdagen (van maandag tot en met vrijdag) voor 16:00 besteld, dan wordt je bestelling dezelfde dag verzonden*. In de regel ontvang je dan het pakket meestal de volgende dag. 

* Voor bestellingen van salon meubilair en producten met de status “Nabestellen” gelden andere levertijden en leveringswijze. 

Let op: DPD bezorgt geen pakketten op Zaterdagen en Zondagen. 

Voor bestellingen boven €100 exclusief BTW (€50 exclusief BTW voor onze zakelijk klanten) is verzending altijd gratis.

Voor bestellingen onder de €100 exclusief BTW (€50 exclusief BTW voor onze zakelijke klanten) zijn er extra verzendkosten à € 5,99 inclusief BTW per bestelling.

Wij werken samen met DPD, ook in België. Bestellingen voor salon meubilair zijn hiervan uitgezonderd. Bestellingen voor salon meubilair worden geleverd door onze vrachttransporteurs.

DPD doet één afleverpoging. Ben je niet aanwezig? Dan gaat het pakket naar het dichtstbijzijnde DPD servicepunt.

Waar deze ligt kun je altijd zien door de Track en Trace link in onze verzendt bevestigingsmail te volgen. Het pakket ligt dan maximaal 7 dagen voor je op het DPD servicepunt. Op dag 8 wordt het pakket naar ons teruggestuurd.

RETOURNEREN

Retourvoorwaarden Consumenten 

De retourvoorwaarden voor consumenten aankopen vind je hieronder. Waar het op neerkomt, is dat je rustig over je aankoop mag nadenken. Als je artikel geen goede match is, mag je het naar ons terugsturen binnen de zichttermijn. De retourkosten zijn €5,99 inclusief BTW (niet van toepassing van salonmeubilair) per pakket voor Nederland en België.

  1. Alle artikelen van Senae Supply hebben een zichttermijn van 14 dagen. De retourtermijn gaat in op de dag dat jij het artikel ontvangt.
  2. Meerdere artikelen in 1 bestelling? Dan geldt het volgende: het is bij wet vastgelegd dat de termijn pas ingaat als je alles hebt ontvangen. Ingewikkeld? Het belangrijkste is dat jij altijd de maximale zichttermijn krijgt.
  3. Het artikel zit, indien redelijkerwijs mogelijk, in de originele verpakking en is niet beschadigd. Bij beschadiging of het ontbreken van de originele verpakking kan waardevermindering in rekening worden gebracht. Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.
  4. Elektra is niet gebruikt en alle beschermfolies zitten er nog op (voor zover mogelijk).
  5. Je dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop je het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. Je bent op tijd als je de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.
  6. Artikelen die je niet kunt retourneren: producten die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggezonden en waarvan de verzegeling is verbroken. Bijv.: kappersscharen, snijkoppen etc. 

Retourvoorwaarden Zakelijke aankopen

De retourvoorwaarden voor zakelijke aankopen vind je hieronder. Waar het op neerkomt, is dat je rustig over je aankoop mag nadenken. Als je artikel geen goede match is, mag je het naar ons terugsturen binnen de zichttermijn. De retourkosten zijn altijd €4,95 exclusief BTW (niet van toepassing op salonmeubilair) per pakket voor Nederland en België.

  1. Je dient jouw retour altijd aan te melden via info@senae.nl.
  2. Alle artikelen, met uitzondering van artikelen genoemd in punt 6, hebben een zichttermijn van 8 dagen. De retourtermijn gaat in op de dag dat jij het artikel ontvangt.
  3. Meerdere artikelen in 1 bestelling? De zichttermijn gaat pas in op het moment dat alle artikelen zijn ontvangen. Ingewikkeld? Het belangrijkste is dat jij altijd de maximale zichttermijn krijgt.
  4. Het artikel zit in de originele verpakking en is niet beschadigd.
  5. Elektra is niet gebruikt en alle beschermfolies zitten er nog op (voor zover mogelijk).
  6. Artikelen die je niet kunt retourneren:
    • Producten die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggezonden en waarvan de verzegeling is verbroken. Bijv.: kappersscharen, snijkoppen etc.
    • Salon meubilair waar in de omschrijving wordt aangegeven dat het herroepingsrecht niet geldt.

Om een retourlabel te ontvangen krijgen we graag een seintje zodat we je ook snel terug kunnen betalen. Pakketten voorzien van een door ons verstrekt retourlabel kunnen aan de pakketbezorger meegegeven worden.
Neem contact op met onze klantenservice om het retourproces te starten.

Tips:

  • Bewaar je verzendbewijs of de e-mail. Daarmee kunnen we je verzending traceren als er iets misgaat.
  • Je kunt ook retourneren via het modelformulier voor herroeping.

Bij Senae Supply geven we regelmatig goodies weg bij aankoop van een bepaald artikel. Indien je dit artikel wilt retourneren dien je ook het gratis artikel wat erbij gegeven werd te retourneren.

Indien je je retour niet vooraf wenst aan te melden, of een eigen vervoerder wenst te gebruiken, gebruik dan onderstaand adres. De retourkosten zijn voor eigen rekening:

Senae Supply – Retouren
De Marowijne 11B
1689 AR ZWAAG
Nederland

Je hebt meerdere mogelijkheden. Maar het kan onder andere bij:

  • DPD Service punt
  • Met een pakketbezorger indien je het retourlabel op de doos hebt geplakt

Dat is heel simpel: we laten het je weten. We mailen je zodra je retourzending verwerkt is. Meestal is dat binnen 5 werkdagen nadat je het hebt teruggestuurd.

Meestal is dat binnen 5 werkdagen nadat jij het verstuurd hebt. We houden je op de hoogte via mail.

Als je de volledige overeenkomst herroept, ontvangt je alle betalingen die u tot op dat moment hebt gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen na ontbinding, van ons terug. Indien je slechts een deel van jouw bestelling retour stuurt dan worden de kosten voor levering niet teruggestort. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zullen je voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of jij hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

Indien je een ander artikel hebt ontvangen dan dat je besteld hebt. In alle andere gevallen is ruilen van Senae Supply artikelen niet mogelijk. Natuurlijk kun je dan wel je bestelling binnen de zichttermijn retourneren.

BETALEN

Met geld. Of cadeaubonnen. En welke methode je ook kiest, je betaalt sowieso veilig.

  • Bankoverschrijving: met iDEAL of door het over te maken binnen 8 dagen na bestellen
    Gelieve het openstaande bedrag over te maken op rekeningnummer NL55RABO0356773213 tnv Senae Supply ovv van het bestelnummer
  • iDEAL: via de vertrouwde online betaalomgeving van je Nederlandse bank
  • Bancontact: via de vertrouwde online betaalomgeving van je Belgische bank
  • Creditcard: het bedrag wordt gereserveerd en pas afgeschreven nadat je bestelling is geleverd
  • Achteraf betalen via Klarna
  • Op rekening: Exclusief voor Nederlandse zakelijke klanten. Betalen binnen 7 dagen na ontvangst van je bestelling via bank overschrijving. (onder voorbehoud van acceptatie)

Achteraf betalen wordt exclusief aangeboden aan onze Nederlandse zakelijke klanten. 
Indien de aanvraag wordt afgewezen, komt dat meestal door 1 of meer van onderstaande factoren:

  • Totaalbedrag van je bestelling overschrijdt je kredietlimiet
  • Soort artikelen in je bestelling
  • Eventueel onbetaalde facturen, ook bij andere webshops
  • Aantal bestellingen die je eerder bij ons geplaatst hebt
  • Een andere factuur is overgedragen aan het incassobureau

Je kunt je bestelling uiteraard wel afronden met een andere betaalmethode. Betaal je liever niet meteen? Bij creditcard wordt het bedrag pas afgeschreven als je bestelling geleverd is.

GARANTIE

Zeker weten! Wij garanderen dat je bij Senae Supply een artikel koopt dat in goede staat is en bij normaal gebruik zoals verwacht blijft werken, dit is tevens de wettelijke garantie. Zolang je die haardroger alleen gebruikt om je haar te drogen en niet je pas geverfde muren, komt het wel goed met dat normaal gebruik.

Als het niet zo is, zoeken we naar een goede oplossing. Afhankelijk van je artikel regelen we een reparatie, vervanging of terugbetaling van het aankoopbedrag.

Je factuur of aankoopbewijs is ook meteen je garantiebewijs. Je factuur bewaren we in je account, bij de bestelling. Zo raak je die nooit meer kwijt.

Dat hangt van het artikel af. De garantie die wij je bieden, is wettelijk vastgelegd en is afgestemd op de verwachte levensduur van een artikel. 

De fabrieksgarantie verschilt per fabrikant. Hoelang die duurt, zie je in de documentatie van je artikel. De fabrieksgarantie doet niets af aan de wettelijke garantie.

Onze reparatieservice staat sowieso voor je klaar. We hebben alleen een startschot nodig. Dat geef je aan door een email te sturen naar info@senae.nl met een zo goed mogelijke beschrijving van het defect.

Je krijgt hierna de verzendgegevens en informatie hoe de artikelen te versturen naar onze reparatieservice.

Was je aankoop een particuliere aankoop?

  • Nederland: Het opsturen van het artikel is voor eigen rekening indien je geen gebruik maakt van ons retourlabel. Maak je gebruik van ons retourlabel, dan worden er geen verzendkosten in rekening gebracht. De verzendkosten voor het versturen naar het reparatiecentrum en het terugsturen naar jou nemen wij voor eigen rekening.
  • België: Het opsturen van het artikel is voor eigen rekening. De verzendkosten voor het versturen naar het reparatiecentrum en het terugsturen naar jou nemen wij voor eigen rekening.

Was je aankoop een zakelijke aankoop?

  • Nederland: Het opsturen van het artikel is voor eigen rekening indien je geen gebruik maakt van ons retourlabel. Maak je gebruik van ons retourlabel, dan wordt er €4,95 exclusief BTW in rekening gebracht. De verzendkosten voor het versturen naar het reparatiecentrum en het terugsturen naar jou nemen wij voor eigen rekening.
  • België: Het opsturen van het artikel is voor eigen rekening. De verzendkosten voor het versturen naar het reparatiecentrum en het terugsturen naar jou nemen wij voor eigen rekening.

Zo kort mogelijk. We hebben ons zelf een maximum duur van 15 werkdagen opgelegd. Maar natuurlijk streven we ernaar veel sneller klaar te zijn. We houden je sowieso op de hoogte. 

Buiten garantieperiode

Als een defect niet binnen de garantie valt, kan de reparatie iets langer duren. We gaan namelijk pas aan de slag nadat jij ons de toestemming hebt gegeven. We geven je dan ook eerst een inschatting van de kosten zodat jij zelf kunt beslissen wat je wilt doen.

Binnen de garantievoorwaarden en garantietermijn repareren we je artikel gratis.

Ook buiten de garantievoorwaarden laten we je niet in de kou staan. We repareren je artikel tegen betaling maar geven eerst een inschatting van de kosten. Zo kun jij bepalen wat je wilt doen:

  1. laten repareren tegen betaling
  2. terugsturen zonder repareren, na betaling van de onderzoekskosten van 39,95 euro 
  3. gratis recycling